> The Lounge     Printing     STARTT Strange noise with X-axis motor
Strange noise with X-axis motor
 STARTT   Started by Wendy   2017-07-24 16:58:27 +01:00   Comments: 3    Viewed: 1644

1. Wendy
    Wendy Member

Hi everyone,

I have a problem with my Startt Printer : it worked really well few days ago. But today, the Z motor started to make a strange noise when I hit the home button (« Home All »).
    I think I have to adjust the « X speed », maybe ?

Many thanks for your help,
    Wendy

(My apologies for my english, It’s not my native langage.)

You can heard my noisy motor here : https://drive.google.com/open?id=0BxzvAyl9mUZad2N2SkpKc0daR0k

----------
    Bonjour à tous,

J’aimerais savoir si certains d’entre-vous ont eu un problème similaire au mien (et si c’est le cas, si vous avez trouvé un moyen de le régler) : mon imprimante Startt fonctionnait correctement jusqu’ici mais du jour au lendemain, le moteur gauche (Axe X) s’est mis à gratter, à faire du bruit lorsque l’entraîneur se positionne vers l’origine (exemple : « Home All » dans le firmware).

J’ai regardé plusieurs tutoriels, démonté et graissé mes tiges filetées. Mais le bruit persiste… J’ai « baladé » mon imprimante en voiture, c’est le seul facteur qui pourrait peut-être expliquer ce problème…

Je vous remercie d’avance pour votre aide,

Wendy

Wendy, 2017-07-24 16:58:27 +01:00
  2. Wendy
    Wendy Member
    Problème résolu : le bruit a disparu et tout fonctionne correctement.
    Si vous êtes dans le même cas, essayez de revissez le capteur de l'axe X vers la gauche ou la droite.
    Wendy, 2017-08-07 12:51:31 +01:00
  3. Hi Wendy,

Glad you have fixed this.

This is a google translate of the second comment:

"Problem solved: the noise has disappeared and everything works correctly.
    If you are in the same situation, try screwing the X-axis sensor to the left or right."
    Kristopher Blair, 2017-08-07 19:40:42 +01:00
  4. (You must log in or sign up to post here)

Report Post

Write your reason

Log in | Sign up
Terms & Conditions!
Help!